Obchodní podmínky


1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup zboží od prodejce Eva Pitrunová, kterým je Eva Pitrunová, IČ: 69195536, v internetovém obchodě https://www.pitrunova.cz Obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.

2. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

Kupní smlouva mezi kupujícím a prodávajícím je uzavřená ve chvíli potvrzení objednávky prodávajícím. Kupující odesílá objednávku s povinností platby a prodávající ji potvrdí. Prodávající však nemá povinnost objednávku potvrdit - v takovém případě komunikuje se zákazníkem a individuálně domlouvají podrobnosti objednávky. Objednávka, její přijetí či odmítnutí a další komunikace probíhají prostřednictvím systému v internetovém obchodě www.pitrunova.cz. Kupní smlouva je uzavřena přijetím objednávky prodávajícím. Uskutečněním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, které jsou veřejně přístupné, a že s nimi v plném rozsahu souhlasí.

3. KUPNÍ CENA, FINÁLNÍ PRODEJNÍ CENA A JEJÍ ÚHRADA

3.1. Kupní cena je uvedena u každého zboží jako cena za zboží a nezahrnuje cenu za přepravné a balné. Tato informace je u zboží uvedena. Tyto dvě položky (cena za zboží a poštovné) tvoří finální prodejní cenu, se kterou kupující odesláním objednávky v plném rozsahu souhlasí. Před odesláním objednávky musí nakupující zvolit způsob odeslání, od kterého se odvíjí finální prodejní cena.

Jakékoliv změny finální prodejní ceny může prodávající po odeslání objednávky kupujícím provádět pouze v části "poštovné", a to pouze v případě jejího snížení. Zvýšení této položky je možné pouze po dohodě obou smluvních stran. Instrukce k platbě jsou pak zaslány elektronickou poštou systému www.pitrunova.cz kupujícímu.

3.2. Kupující je povinen do 10 dnů od uzavření kupní smlouvy uhradit finální prodejní cenu (kupní cenu zboží i s poštovným). Platba probíhá bezhotovostně platebními metodami nabízenými e-shopem. Všechny údaje potřebné k platbě jsou kupujícímu přístupné po uzavření kupní smlouvy (tj. po přijetí objednávky prodávajícím). V případě, že kupující kupní cenu v této lhůtě neuhradí, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit, což probíhá zrušením objednávky v systému elektronického obchodu www.pitrunova.cz. Po vzájemné dohodě je možnost individuálního osobního předání podle konkrétní domluvy i platby hotově.

3.3. Prodávající vystaví ke každé objednávce fakturu s uvedením údajů požadovaných příslušnými právními předpisy. Tato faktura je kupujícímu přístupná v elektronické podobě u jeho objednávky. Faktura v tištěné formě bývá přibalena ke zboží v zásilce. Kupní cena je ve faktuře rozdělená na cenu za zboží a poštovné. Faktura slouží také jako dodací list.

4. DODÁNÍ ZBOŽÍ

4.1. U každého zboží v nabídce je uvedena dodací lhůta. Je-li u zboží uvedeno např. "k dodání ihned", nebo "skladem", rozumí se tím, že je zboží k dispozici a bude odesláno nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne připsání finální prodejní ceny na účet prodávajícího. Ve všech ostatních případech se jedná o zboží vyráběné na zakázku na základě objednávky kupujícího. Tato informace bývá uvedena u popisu zboží. Dodací lhůta uvedená u zboží se v takovém případě počítá ode dne následujícího po připsání kupní ceny na účet prodávajícího. Rozumí se tím, že nejpozději poslední pracovní den dodací lhůty předá prodávající zboží k přepravě na adresu kupujícího.

4.2. Prodávající zasílá:

  • Prostřednictvím České pošty:

Jako cenné psaní (stříbrné a zlaté zboží, nebo zboží, které je nutno zasílat v krabičce). Pro cenné psaní je určená bezpečnostní plastová obálka. Zboží je v ní pečlivě a řádně zabaleno – v krabičce a bublinkové fólii.

Nebo jako doporučený dopis (menší nerezové zboží, nebo zboží, které nepotřebuje krabičku). Zboží je pečlivě a řádně zabaleno - na papírové podložce zabalené v bublinkové fólii.

Požaduje-li kupující upravit formu zaslání zboží (např. rychlejší doručení), musí se na tom smluvní strany předem dohodnout. V takovém případě se také upravuje cena poštovného podle požadovaného způsobu zaslání.

  • Prostřednictvím Zásilkovny:

Stříbrné, zlaté a objemnější zboží je pečlivě zabaleno v papírové krabičce, bublinkové fólii a papírové obálce. Zboží, které nepotřebuje krabičku (nerezové a drobnější zboží) je přepravováno v papírové obáce na papírovém platíčku ochráněném bublinkovou fólií.

Zboží je prodávající povinen vždy řádně zabalit. Informaci o předání přepravci zasílá prodávající nakupujícímu prostředníctvím administrace u objednávky. Informace o doručování kupujícímu předává konkrétní přepravce podle zadaných údajů – na telefonní číslo nebo platný e-mail.

5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY, VRÁCENÍ ZBOŽÍ

5.1. Kupující má právo podle § 1829 Občanského zákoníku do 14 dnů ode dne převzetí zboží odstoupit od kupní smlouvy. K odstoupení od smlouvy dochází v okamžiku, kdy je prodávajícímu doručeno "Odstoupení od kupní smlouvy". Údaje pro odstoupení - viz formlulář níže. Odstoupení lze doručit interní poštou internetového obchodu www.pitrunova.cz, nebo přiložit v tištěné formě k zásilce. O odstoupení od kupní smlouvy je nakupující povinen informovat prodávajícího ještě před zasláním zboží zpět.

Odstoupení od smlouvy pro:

www.pitrunova.cz, Eva Pitrunová, Pod Pivovarem 249, 756 43 Kelč

Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o nákupu tohoto zboží: ….........................………………..

Objednávka č. …………………………………………………………………………………………

Datum objednání zboží.......................…………………………………………………………………

Datum obdržení zboží …...............…………………………………………………………………….

Jméno a příjmení kupujícího: ….............................…………………………………………………...

Adresa kupujícího: …......................…………………………………………………………………...

Datum: ….................................………………………………………………………………………..

5.2. Odstoupí-li kupující od smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu (nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy) zboží, které od něho obdržel. A to bez známek užívání či opotřebení. Náklady na vrácení zboží nese kupující.

5.3. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu (nejpozději do čtrnácti dnů od převzetí vráceného zboží) všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Platbu odesílá prodávající nakupujícímu na číslo účtu, ze kterého byla objednávka uhrazena - nedohodnou-li se obě strany jinak. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím obě strany souhlasí a pokud tím nevzniknou další náklady.

5.4. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá a dojde k fyzickému zkontrolování stavu zboží.

5.5. Právo na odstoupení od smlouvy podle tohoto ustanovení se vztahuje pouze na zboží, u kterého je uvedena dodací lhůta "k dodání ihned", "skladem". Zboží s jinou dodací lhůtou je vyráběné na zakázku pro konkrétního kupujícího (viz čl. 4 těchto podmínek). V takovém případě není kupující oprávněn od smlouvy odstoupit.

6. REKLAMAČNÍ ŘÁD

6.1. Záruční doba: Prodávající poskytuje záruku na jakost zboží v délce 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. Neoprávněná reklamace nemá žádný vliv na délku a běh záruční doby. Záruka se vztahuje na vady materiálu, funkční vady, vady vzniklé při výrobě či kompletaci zboží provedené prodávajícím. Nevztahuje se na běžná opotřebení a vady vzniklé užíváním zboží či na vady vzniklé nešetrnou a nesprávnou manipulací se zbožím ze strany nakupujícího. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé vnějšími vlivy.

K případnému mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy slouží příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem:

Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz.

6.1. V případě, že se na zboží objeví vada, kterou kupující považuje za záruční vadu, upozorní na ni prodávajícího písemně přes interní poštu internetového obchodu www.pitrunova.cz. Popíše přehledně situaci a ideálně zašle fotografii. Účelem této komunikace je předcházet zasílání zboží k reklamaci, ačkoliv se nejedná o záruční vadu a úsporu nákladů kupujícího.

6.2. Dohodnou-li se strany na tom, že se jedná o záruční vadu, nebo trvá-li prodávající na skutečnosti, že se jedná o záruční vadu, pak nakupující odešle řádně zabalené zboží spolu s kopií dokladu o koupi na adresu prodávajícího. Byla-li faktura vystavena v elektronické podobě, není nutné kopii dokladu přikládat.

6.3. Škody, prodlení či jiné náklady vzniklé v důsledku přepravy zboží se řeší s příslušnou přepravní společností. Situaci řeší prvotně prodávající, avšak ve vzájemné kooperaci a komunikaci i kupující. Záleží na konkrétním případu a stavu zásilky. Je to v jejich společném zájmu na bezvadném vyřešení situace. Při odeslání prodávající pojistí zásilku u přepravní společnosti na částku, která odpovídá prodejní ceně zboží.

6.4. Po obdržení reklamovaného zboží prodávající zboží prohlédne a jedná-li se o záruční vadu, provede náprav. V opačném případě reklamaci odmítne a vrátí zboží kupujícímu.

O způsobu vyřízení reklamace (uznání reklamace jako oprávněné nebo odmítnutí reklamace jako neoprávněné) vyrozumí prodávající kupujícího interní poštou internetového obchodu www.pitrunova.cz.

6.5. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu této součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

6.6. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady se považuje, pokud se stejná vada projeví potřetí.

6.7. Reklamace bude vyřízena nejdéle do 30-ti dnů od jejího uplatnění. V případě nevyřízení reklamace v této lhůtě má kupující právo na výměnu věci za stejnou novou bezvadnou věc, nebo může od smlouvy odstoupit.

6.8. Vzhledem k tomu, že zboží dodávané prodávajícím má charakter jedinečnosti, tzn. každý kus je originálem, nelze v mnoha případech vadnou věc nahradit věcí novou. V takovém případě je výměna věci možná jen na základě dohody smluvních stran. Právo na volbu odstoupení od smlouvy zůstává kupujícímu zachováno.

V Kelči dne 5.5.2024